Hela Rahas

Hela Rahas Official Web Portal

ආචාර්ය මන් හිමි දුටු ප්‍රේත ලෝකය

උන්වහන්සේගේ පරිනිර්වානය තෙක් අමනුෂ්‍යයන්ට ධර්මය දේශනා කිරීම විශාල වගකීමක් විය. උන්වහන්සේ වාසය කරන හැම ප්‍රදේශයකම අමනුෂ්‍යයන් සමග සම්බන්ධීකරනය තිබුනි. ප්‍රේත කොට්ඨාශ තම නෑයින්ගේ පිං බලාපොරොත්තු වෙමින් උන්වහන්සේගෙන් උපකාර ඉල්ලති. ඔවුන් මැරී කොපමන කාලයක් ගත වූයේ දැයි කිව නොහැක. ඔවුන්ගේ ජීවත්ව සිටින ඥාතීන් කවුරුදැයි නොදනිති. ඔවුන් ආචාර්ය මන් වෙත පැමිණ ජීවත්ව සිටින ඥාතීන් සොයා දෙන්නට යැයි ඉල්ලති. ඔවුන් දාන දී පිං පමුණුවන්නට යැයි ඉල්ලති. තම ජීවිතය ඉතාමත් දුක්ඛිත බැවින් ඉන් මිදීමට පිං ඉල්ලති. බොහොමයක් අපාය දුක් විද මහත් ලෙස පීඩා විඳ ඇත. මිනිස් වර්ශ අනුව ඒ අය අපායේ සිටි කාලය කොපනමදැයි ගණන් කල නොහැකිය. ඔවුන් අපායෙන් මිදී නැවතත් දුක්ඛිත ප්‍රේත ආත්මයක කිව නොහැකි තරම් දුක් විදිති. එම අකුසල විපාක නොනවත්වාම දුක් පමුණුවයි. ඉන් මිදීමක් නැත. සිරගෙයි සිටින තාක් කල් සිර දඬුවම් විදීමට සිදුවනවාක් මෙනි.

ප්‍රේත නිකායේ අය අවුත් තව කොතරම් කාලයක් මේ දුක් විඳිය යුතු දැයි අසති. ඔවුන් බැගෑපත්ව ආයාචනා කරන්නේ තමන්ගේ ඥාතීන්ට දන්වා තමන් වෙත පිං පමුණුවන ලෙසිනි. උන්වහන්සේ ඒ ඥාතීන් ගැන විමසූ විට වෙන නාඳුනන ලෝකයක් ගැන කියති. අපායේ බොහෝකල් අනන්ත දුක් විඳි කාලය අවුරුදු දස දහසක් හෝ සියක් දහසක් විය හැකිය. ඉන් මිඳී මේ ප්‍රේත ආත්මයේ ඉපදී ඇත. මේ ආත්මයේ අවුරුදු 500 දාහක් පමන කල් ගෙවී ඇත. මේ අයගේ ඥාතීන් සෙවීමට නොහැක. ඒ අයගේ එම බලවත් කර්ම විඳ දැන් සිටින්නේ යම් පිනක් ලබාගත හැකි තැනක නමුත් ඥාතීන් සෙවීමට නොහැකිය. එබැවින් තම දුක විඳීම හැර වෙන කිසිවක් කල නොහැකිය. බලු, බළල් ආදී කිසිවෙකුට අයිති නැති සතුන් මෙනි. ඉතා අසරණ වී ඇත.

සමහර ප්‍රේතයන්ට තරමක් උපකාර කල හැක. ඔවුන් මියගොසින් වැඩි කාලයක් ගතවී නොමැත. ඔවුන්ගේ පාප කර්ම එතරම් බලවත් නොවේ. ඥාතීන් පවරන පිං ඒ අයට ලැබිය හැකිය. තම ජීවතුන් අතර සිටින ඥාතීන්ගේ නම් ගම් ලිපිනය මතක් කරති. ආචාර්ය මන් එවැනි අය ලඟ පාත සිටී නම් මේ විස්තර කියා පිං ලබාගැනීමට සලස්වති. ඒ ඥාතීන් නොයෙක් පිංකම් කිරීමටද භික්ෂූන් වහන්සේලාට දන් දීමටද යොමුකර ඒ පිං පමුණුවති. සමහර ප්‍රේතයින්ට ඕනෑම කෙනෙකුගේ පිං අනුමෝදන් විය හැකිය. ඒ පින ඒ අයටම පවරා නැති වුවද පිං ලබාගනිති. ඒ අයගේ කර්ම විපාක අනුව සමහර ප්‍රේතයින්ට කාගෙන් වුවද පිං ලබාගත හැකිය. එහෙත් සමහරු තම ඥාතීන්ගෙන් ඒ අයට පැවරූ පිං පමනක් ලබාගත හැකිවේ.

ආචාර්ය මන් හට මේ ප්‍රේත ආත්ම ගැන බොහෝ අත්දැකීම් ඇත. ඔවුහු නිතරම කරදර කරති. අමනුෂ්‍යයන් අතරින් ප්‍රේතයෝ වඩාත්ම කරදර කරති. තමා විසින් කළ කිසිම කුසල කර්මයක් නැති බැවින් නිතරම අනුන්ගෙන් ඉල්ලති. අනුන්ගෙන් නොලැබුනොත් ඒ අයට ජීවත් විය නොහැක. ඉතාමත් බැගෑපත් අසරණ පිරිසකි.පරිත්‍යාගය සහ කුසල් කිරීමේ විපාක වශයෙන් තමාගේ ස්වාධීනත්වය හිම්වේ. ජාති, ජාති මෙසේ තමන්ට අවශ්‍ය සියලු දේ ලැබෙන බැවින් තෘප්තිමත් ජීවිත ගතකරති. සියලු සත්ත්වයෝ කර්මය දායාද කොට සිටිති. ඒ විපාක විඳීමට හේතුව තමන්ගේම කර්ම බව සිතිය යුතුය. අන් කිසිවෙකුට තමාගේ කර්ම විපාක නොලැබේ. එසේම අන් කිසිවෙකුගේ කර්ම විපාක තමා වෙත නොපැමිණේ. තමාට ලැබෙන සැප දුක් තමාගේ කුසල් අකුසල් කර්මවල විපාක වේ.

ආචාර්ය මන් ට මේ නොයෙකුත් ආත්ම ගැන සුවිශේෂ දැනුමක් ඇති නමුත් ඒ බව අඟවන්නේ කලාතුරකිනි. ප්‍රේත, දේව, බ්‍රහ්ම, යක්ෂ, නාග, ගරුඬ ආදී ආත්මවල අය නිතරම කථා බහ කරති. මිනිසාගේ ඉන්ද්‍රියන්ට අගෝචර බොහෝ දේ උන්වහන්සේට අවබෝධ වේ. අමනුෂ්‍යයන් පිළිබඳ කථා ඇසීමට පවා බිය උපදවයි. “මිනිසාට වතුර, ගින්න වැනි ප්‍රකෘති ඇසට පෙනෙන අන්දමට කර්ම විපාක දකින්නට හැකිනම් කිසිවෙක් පාප කර්ම නොකරති. එය මහා ගිනි ගොඩකට පනින්නාක් මෙනි. ඒ වෙනුවට හැකිතරම් හොඳ දේ කිරීමට පෙළබෙති. එහි ඉතා සිසිල් ගුණයක් ඇත. ලෝකයේ තිබෙන සියලුම කරදර අතුරුදහන් වනවා නියතයි.” වරෙක ආචාර්ය මන් ගේ වැඩිහිටි ශිෂ්‍යයෙක් මෙසේ පැවසීය. ” මිනිසාට ප්‍රේත, දේව, ගරුඬ, නාග ආදීන් ගැන නොදන්නා බැවින් තමන්ගේ කර්ම විපාක ගැන සිතිය නොහැකිය.

එබැවින් ඔබ වහන්සේ මේ දන්නා දේ මිනිසුන්ට කියාදීම වැදගත් වේ” බුදුන් රහතුන් වැනි උතුම් අය තමා දන්නා දේ අනුන්ට කියා දුන්නා. ඔබ වහන්සේගේ ශ්‍රාවකයන් වුන අපි ඔබවහන්සේගේ ඒ විශ්මජනක ශක්තිය අගය කරන්නාක් මෙන් ලෝකයා අගය කරති. ආචාර්ය මන් ඔහු නිශ්ප්‍රභා කළහ. ඔබ කියන දේ කළවිට අපි දෙගොල්ලෝම අනාථ වෙති. මෙවැනි දේ ප්‍රසිද්ධව කථා කිරීම සුදුසු නැත. එසේ කී කළ මම සහ අනෙකුත් භික්ෂූහු පිස්සන් වෙති. එවිට මෙය පිස්සු ආශ්‍රමයක් වෙයි. බුද්ධ ශාසනය ප්‍රඥාව පෙරදැරි කොට ඇත. එය තමා විසින් අවබෝධ කළ යුත්තකි. ඔබ වහන්සේ කියන දේ ප්‍රඥා ගෝචරද නැතහොත් මෝහය ඇසුරු කරත්ද? මෙවැනි දේ සිතීම පවා පිස්සුවකි. කීම ගැන කියනු කුම? මිනිස්සු මෙවැනි දේ ඇසුවත් අපගේ කීම නිසා අපි විනාශ වෙමු.

අප අවට ඇති පරිසරය ඉන්ද්‍රිය ගෝචර බැවින් මිනිසාට සම්මුති සත්‍යයෙන් වටහා ගත හැකිය. එහෙත් ධර්මය ප්‍රඥා ගෝචරය. පරමාර්ථ සත්‍ය ඇසුරු කරයි. එබැවින් සමාජයට මේ ධර්මය දෙන විට එයින් සතුට, සමාදානය, සහජීවනය ඇතිවිය යුතුයි. පරමාර්ථ සත්‍ය බුදුරජාණන් වහන්සේ දේශනා කලේ නුවණ මෙහෙයවා ක්‍රමාණුකූලවය. අසා සිටින අයට ගෝචර වන ආකාරයටය. සත්‍ය වුවත් එය කීමේ අවස්ථාවක් ඇත. එය පොදුවේ කීම වරදකි. ඒ මිනිසුන් වරදවා ග්‍රහණය කරන බැවිනි.පංච ඉන්ද්‍රියන්ට ගෝචර නොවන දේ ගැන කථා කිරීමට හැක්කේ යම් අවබෝධයක් තුළිනි. එවැනි දේ ගැන අවබෝධයක් නැතිව පොත පතේ දැනුමෙන් හෝ අන් කිසි කෙනෙකුගේ දැනුමෙන් කථා කිරීම අස්වාභාවිකය. එබැවින් මිනිසාට නොතේරේ.

මේ යමක් විවේචනය කිරීමක් නොව එවැනි අතීන්ද්‍රිය දැනුම ඇති අය වුවද ඉතා සුපරික්ෂාකාරීව එම දැනුම ඉදිරිපත් කළ යුතු බවකි. අපේ විස්මිත දැනුම සත්‍යක් වුවද ඒ අසා සිටින අය සිහි විකල් විය හැකිය. ඒ අය ධර්මය කියා ග්‍රහණය කරන්නේ මෙවැනි ආශ්චර්ය අත්භූත දේවල්ය. ඒ අය තරමක මානසික විකෘති ඇති අය වෙති. එබැවින් එවැනි දේ තුළින් මිනිසාගේ සිත කුල්මත් කිරීම නුසුදුසුය. බුදුරජාණන් වහන්සේ එවැනි විශ්මිත දේ ලෝකයා හමුවේ තැබුවේ යම් යම් අයට බුද්ධි ගෝචර විධියටය. එබැවින් අපි ඉතා සුපරික්ෂාකාරීව ධර්මය දේශනා කළ යුතුයි.මම මෙසේ ප්‍රශ්න කරමි. ඔබ සතු මුදල් සම්භාරයක් ඇත. එය ඔබ නුවණ ඇත්තෙක් නම් ප්‍රයෝජනයට ගත හැකිය. නුවණ නැත්නම් මේ ධනය ඔබගේ පරිහානිය වේ. මහා සේනාවක් මැද්දට යනවිට ඔබ මේ මුදල ආරක්ෂා කරගන්නේ කෙසේද?

එම ජ්‍යෂ්ඨ ශිෂ්‍යයා මෙසේ කීය. “මම හැකිතාක් එය ප්‍රවේසම් කරමි.”ඔබ ආරක්ෂා කරන්නේ කෙසේද?එම මුදල් වියදම් කරන විට අවශ්‍ය ප්‍රමාණය පමණක් එලියට ගෙන මුළු මුදල නොපෙන්වා සඟවමි.එසේ නම් ඔබට අතීන්ද්‍රීය දැනුමක් ඇත. දෙවියන්, භූතයන්, ප්‍රේතයන් පිළිබද අත්දැකීම් ඇත. එය අනුන්ට කියන්නේ කෙසේද? ඉන් ඇති ඵලයක් නිසා නින්දා, අප්‍රශංසා, හිංසා, පීඩා තමන්ටත් අනුන්ටත් පැනවීමටද?මම එම මිල මුදල් පරිහරණය කරන පිළිවෙත අනුගමනය කරමි. දැන් මොහොතකට පෙර ඔබ කීවා වැනි මෙවැනි ආශ්චර්ය අද්භූත දේ ලෝකයාට දැනුම් දියයුතු බව. ඇයි ඒ? මගේ පිළිගැනීම අනුව ඔබ කී දේ සාමාන්‍ය කෙනෙක් වත් නොකියන විධියේ බහුභූත කථාවකි. ඔබට සාමාන්‍ය දැනුමක් වත් නොමැති බැවින් ඔබ මිනිසුන්ගේ ඇගැයීමක් ලබන්නේ කෙසේද? ඔබගේ සිතුවිලි විකෘතිය. ඔබට යමෙක් දොස් පැවරුව හොත් ඔබ නිදහසට ඉදිරිපත් කරන්නේ කුමක්ද? මේ ගැන සිතා බලනු මැනවි. ලෝකයේ වැඩිපුර ඉන්නේ ප්‍රඥාව ඇති අයද? මෝහයෙන් මුලා වූ අයද? එවැනි අයට ඔබ කී විධියට කළ විට මේ ශාසනය පවතීද?(ආචාර්ය මන් භූරිදත්ත අරිහතුන් වහන්සේගේ ආධ්‍යාත්මීය චරිතාපදානය පොතෙණි.)